Om kwart voor 6 weer op. En een uur later stond mijn bus (dit keer een nieuwere 54 personen bus met blauwe leren stoelen en voetenbankjes) voor me klaar. Om 8 uur stond ik op het vliegveld waar 3 uur later mijn vlucht begon. De 12 uur durende vlucht, naar Nederland.

Na over het Tablet van Tibet gevolgen te hebben waar je de puntige ijsbergen en sneeuw kon zien liggen vanuit het vliegtuig. Vervolgens een stuk woestijn, en ook hier geen wolken. Rusland was wel zwaar bewolkt, maar daarboven was de zon volop aanwezig met de straks blauwe lucht. 11 uur volle zon in het vliegtuig.
Richting west Duitsland werd de lucht donkerder en tegen de tijd dat we Nederland in vlogen was alles donker grijs. regen dus.. Ik was weer thuis...

Ik hoop dat jullie met veel plezier mijn reizen hebben gelezen. De eerste foto's staan al op de site en kun je vinden door hiernaast op een van de foto's te klikken.
Gepost door: Sebas - 03-12-2006 om 10:15 Categorie: Reis dagboek

Omdat dit me laatste dag is in HK ben ik maar vroeg opgestaan om de eerste bus naar de ferry te hebben. Daar vandaan ben ik naar Kaloon gevaren. Nadat ik een km of 4 gelopen had door het park en de omgeving ben ik een metro station in gelopen om een dagpas te kopen. Zo kan je voor 50 dollar de hele dag onbeperkt reizen. Had ik dat gister maar geweten!!

Dus zo ben ik station naar station afgereisd en verschillende tempels, monumenten, bezienswaardigheden en winkelcentra afgelopen. Ook ben ik nog ff naar Disneyland Hong Kong geweest, waar je met de speciale Mickey trein naar toe gaat. Dit kon je natuurlijk niet missen op zo'n trip.

Terug in het hotel ben ik uit eten geweest. Gister gegeten voor 22 dollar en vanavond schrok ik toch wel even toen ik een rekening kreeg van 217 dollar voor het buffet. Ach dan had ik het ook maar van te voren even moeten vragen. Om 10 uur mijn laatste spullen gepakt, de wekker loopt tenslotte al weer om kwart over 6 af.
Gepost door: Sebas - 03-12-2006 om 10:09 Categorie: Reis dagboek

S'morgens heel vroeg al land ik in de stad vol met hoge gebouwen. Gelukkig had ik een airport transfer, zodat ik niet in de lange rij hoefde te wachten op een taxi. Door de douane was geen enkel probleem en toen i9k me kam melden, kon ik gelijk in een grote touringcar bus stappen. Een 54 persoons met groene leren banken. Die bracht me naar het hotel, waar mijn kamer nog niet vrij was. Het was tenslotte pas half 8 en de check in tijd is 2 uur! Maar er was nog wel een kamer met 2 losse bedden vrij, dus heb ik die maar genomen zodat ik in iedere geval een douche kon nemen.

Op de 28ste verdieping was een trap naar het zwembad op het dak en een business lounge, waar ik de hoogte punten op me map liet aankruisen. Om kwart over 10 had ik de bus naar het centraal station waarvandaan ik de trein naar "de grote budda had, waar je heen moest met de kabelbaan. En ook daar uren rond gelopen en natuurlijk veel geleerd en gezien. Op de terug weg nog leuke mensen uit Melbourne ontmoet en na wat gegeten te hebben en een trui in het hotel te hebben gehaald ben ik met de tram en de "peaktrain" naar het hoogste punt van Hong Kong geweest, en omdat het al donker was had je de prachtige verlichting van de stad. En de vele grote gekleurde gebouwen. Door de vele tijds verschillen die dag viel ik als een blok in slaap even na tienen.
Gepost door: Sebas - 03-12-2006 om 09:59 Categorie: Reis dagboek

Vandaag me laatste uurtjes in Australië. Om kwart over 8 kwam Jaap me ophalen nadat ik me veel zwaardere backpack gepakt had. s' Morgens eerst de kinderen naar school gebracht en toen de laatste dingen gepakt. Op het vliegveld ging mijn reis snel verder. Gelukkig kon ik inchecken voor Hong Kong, wat me veel tijd zou schelen in Auckland. Na 3 uur vliegen en ruim 6 uur verder te zijn was ik terug in Nieuw zeeland. Hoer hoefde ik niet door de douane heen en heb ik 6,5 uur zitten lezen op het vliegveld.

Om iets voor 12 vloog ik naar Hong Kong, waar ik na 13 uur vliegen om half 7 de volgende morgen aan kwam.
Gepost door: Sebas - 01-12-2006 om 14:46 Categorie: Reis dagboek

De maandag had ik lekker een rustdagje, lekker de stad in geweest en rustig aan gedan. Lekker van het warme weer genoten met een biertje op het terras. 's Avonds heeft Em gekookt en om tijd er in, om morgen extreem vroeg op te staan!

Dinsdag morgen was natuurlijk mijn laatste dagje en was ik al om 5 uur op. Omdat ik gister "te" lang in bed had gelegen zou ik ze nu krijgen en er wel op tijd uit zijn. Na het ontbijt van de meiden ben ik gaan douchen en vandaag moest ik dan ook me bank verder af regelen. Omdat ik toch in het shoppingscentrum moest zijn heb ik de rest gelijk maar onveilig gemaakt! Onder andere voor nieuwe schoenen en een heerlijke massage. Hierdoor heb ik wel de lunch van Emily mis gelopen, die speciaal voor mij thuis was gekomen. Tja, dan had ze dat maar even moeten zeggen dat ze zou komen. 's Avonds zouden we uit eten gaan, maar de kinderen gingen onverwacht niet naar hun vader. Dus heb ik getrakteerd op Indisch. ook voor opa Ron die helemaal alleen thuis zat.
Gepost door: Sebas - 01-12-2006 om 14:39 Categorie: Reis dagboek

Zaterdag, de reden dat ik terug was, was om te gaan stappen. Dus weinig gedaan overdag. Ben naar het shopping center geweest waar ik een nieuwe zwembroek heb gekocht en nieuwe slippers en twee shirts. Vervolgens met Em naar haar moeder gelopen voor een flinke wandeling voor de honden.

Na het dineer kwam Yen en samen met haar konden we Jaap en Andrew overtuigen mee te gaan naar de Irisch pub in het winkel gedeelte van Chermside. Hier was het nog steeds stil na de afwisselende muziek van de live band. Dus zijn we naar "de valley" gegaan. Een groot uitgaansgebied in Brisbane. Na 8 verschillende cafés, bars en dancings binnen te zijn geweest waren we rond 4e terug. En was ik een nieuwe ervaring rijker.

De volgde morgen moest ik dus uitslapen. De kinderen waren nog steeds bij hun vader en Emily was al weer vanaf 7 uur aan het werk. Toen ik wakker werd was Jaap aan het schoonmaken. Dus heb geholpen de vuilnisbuit op de "girls" kamer te helpen opruimen en stofzuigen. Daarna de woonkamer, terwijl ik ondertussen de was deed, en alles zag er weer een beetje normaal uit. Om kwart voor 1 moesten we naar de verjaardag van een van de twee kinderen van Nicky, de zus van Emily. Na een BBQ lunch ben ik gaan zwemmen is de tuin en vlak voor we vertrokken kawm ik er pas weer uit. Zo was er weer een dag voorbij, aangezien iedereen al om half 8 in bed lag.
Gepost door: Sebas - 27-11-2006 om 01:03 Categorie: Reis dagboek

Het resultaat van vroeg naar bed gaan is ook vroeg wakker. Net na de zonsopgang om kwart voor 4 ben ik wezen zwemmen in de naast gelegen creek. Dit geel oranje water is afkomstig van de grond er omheen. Ook hier weer vele vissen. Na opnieuw een douche genomen te hebben ontwaken ook de andere. Na een ontbijt kwam Paul ons om 7 uur weer ophalen. Om 8 uur terug bij de accommodatie de rest opgehaald en gepakt. Op voor een nieuwe dag.

Als eerste een rainforest walk van 4,5 km. Op de slippers omdat er teveel zand op de paden ligt voor je schoenen. Vervolgens naar lake Makenzie. Dit is een prachtig wit strand met blauw water en super ondiep. Hier heb ik nog boemerang leren gooien en vervolgens een uitgebreide lunch gehad van de tour guide.
Rond 12 uur moesten de we ferry weer terug nemen en vervolgens zijn we nog 40 km over het strand wezen rijden naar een van de uiteinden waar een lichthuis stond. Hier ben ik over de rotsen geklommen en me eigen boemerang geprobeerd. Doordat we snel terug konden rijden en de file gepasseerd zijn over de vluchtstrook, waren we al om half 7 terug in Roma str. bij het station.

nadat ik de bus terug had genomen was ik om half 8 bij Jaap, waar niemand thuis was. Na een douche kwam ik net beneden toen de deur open vloog na het boodschappen doen. Na wat tv en een gehaalde maaltijd zijn we weer eens vroeg gaan slapen.
Gepost door: Sebas - 27-11-2006 om 00:52 Categorie: Reis dagboek

Vandaag om kwart voor 6 op, om half 7 moet ik in het centraal station zijn voor mijn reis naar Moreton Eiland. Daar aangekomen zitten er een man of 18 voor de gate te wachten. Eerst worden er 9 voor een groep 2 dagen Fräser eiland opgehaald. Vervolgens een bus van 10 voor Moreton eiland, maar voor een dag trip. Ik blijf heel alleen over daar. Dit vond ik al raar en heb toch voor de zekerheid me horloge nog maar een keer gecheckt of de tijd wel goed stond en niet op NWS tijd!

Nadat ik heb gevraagd of het alleen 1 dag was en niet 2 dagen. En toen naar de fraser groep of het niet Moreton was ben ik weer gaan ziten. Na 10 minuten kwam de tour guide vragen of ik niet zat te wachten voor Fräser Eiland. Na een menuut kwam hij nogmaals terug om te vragen dat ik toch echt niet "Sebastiaan" was! Wat bleek, hadden ze me bij de verkeerde tour geplaatst!!! Nou lekker dan. Ik bellen naar het kantoor. En zo aardig als ze waren kreeg ik me totale boekingsbedrag terug als ik zou annuleren. Maar er is geen accommodatie mogelijk als alles vol zit en wat moet ik met twee extra dagen in Brisbane. Dus na 10 minuten overleggen kon ik de Fräser tour voor het zelfde geld doen, en was ik op weg, voor de 2e keer, naar Fraser Island.

Vanuit Brisbane is dit 3 uur rijden en na een lunch en shopings in Rainbow beach, hebben we de pond naar het langste zand eiland ter wereld genomen. Het eiland waar de stranden worden gebruikt als snelwegen, waar ook echt 120 km per uur word gereden, is 142 km lang. Nadat we alle spullen gedropt hadden op de camping en de 10 km verder gelegen accommodatie, zijn naar het gestrande schip gereden. deze had ik al een keer gezien, maar nu 4 jaar later zag het er toch weer erger uit. Wel leuk was dat je door de eb er nu omheen kon lopen. Volgens een van de mannen van de overheid kwam dat maar weinig voor.
Hierna zijn we naar de koud water rivier gegaan, ook dit moest ik natuurlijk nogmaals doen en ging als enige stroom afwaarts van de "120 miljoen gallon water per dag" rivier. Al dit water komt vanuit een bron en is zoet. Vervolgens gingen we voor een wandeling. Via rainforest en daarna gigantische zand duinen naar een verborgen meer geweest. Geweldig water na zulk warm zand. Hier zwommen karpers en kleinere vissen in, maar die zijn natuurlijk banger voor jou dan jij voor hun hoeft te zijn. Ik lag als eerste in het water. Na een tijdje lag ook een van de 2 Japanners er in die schijnbaar toch niet zo goed Engels konden. Er was verteld dat het erg stijf af liep en volgens hun konden ze zwemmen. Dit bleek echter niet zo te zijn toen de eerste onder water bleef. Na een "help me please" doken we het water in om de verdronken jongen te redden. Schijnbaar al in een shock, want veel kon hij zich er niet meer van herinneren! Gelukkig was er ook een verpleegster bij, die ondanks haar vakantie, nog precies wist wat te doen. Nadat we de 3,2 km terug gewandeld waren zat de dag er al weer op. Bij de camping grond werd ik afgezet met nog 3 andere. Na een koude en verfrissende douche hebben Beatriz (een Spaanse van 38.) en ik gekookt. Terwijl ik de BBQ deed maakte zij de salade. De saté en de worsten smaakte erg goed met onze salade. Om half 8 was het donker en de muggen waren overal. Nog even snel water gekookt voor de volgende morgen en de tent in.
Gepost door: Sebas - 27-11-2006 om 00:43 Categorie: Reis dagboek

Vandaag moest ik om half 9 al weer bij de bus staan. Nu ga ik met de Grayhound naar Surfers Paradise voor de dag. Ook hier weer eerst het stadje een beetje verkennen en toen op nar het strand. Vanwege het uur tijdwinst deze dag lag ik weer vroeg op het strand. Omdat je uur reizen wegvalt doordat het hier vroeger is dan in NSW waar Byron in ligt.

Ook hier was het volop “schoolies” en het strand was dan ook half ik gebruik voor evenementen. Alleen hier waren ze een stuk jonger. Eind van de dag had ik de bus weer terug naar Brisbane waar ik in en HYA sliep in de stad. Het was tenslotte al na 7 uur. Alle hostels bleken vol te zitten vanwege de cricket wedstrijden 5 dagen lang. Na het bevestigen van me boeking voor morgen ochtend ben ik naar bed gegaan waar ik op de kamer nog een hele tijd heb zitten praten met een man uit Engeland en een jongen uit Canada.

Gepost door: Sebas - 27-11-2006 om 00:21 Categorie: Reis dagboek

Nadat ik gister de bus naar het centrum had genomen stond daar een klein busje klaar om me in 1 ruk naar Byron Bay te brengen. Vanwege het uur tijdsverschil kwam ik daar pas om 4 uur aan. Nadat ik het stadje bekeken had ben ik ergens wat gaan eten. Terug bij het zwembad met een groot blik met bundy en cola werd ik aangesproken door 2 ozzies. Eind van de nacht belande we dan ook met een hele groep in het uitgaansleven. Er waren schoolies, (school vakantie) dus erg gezellig.

De volgende morgen was ik al weer vroeg op. Om 9 uur lag ik al op het strand om lekker eens bij te kleuren. Rond 3 uurben ik terug gegaan en heb ik een fiets gehuurd. Daarmee ben ik de bergen op gereden naar het lichthuis (vuurtoren) en daarvandaan nog een flinke hike te maken.
‘s Avonds hebben we gebarbecued en daarna nog een hele tijd met wat australiërs gepraat.
Gepost door: Sebas - 26-11-2006 om 23:12 Categorie: Reis dagboek

De aankomstdag heb ik door gebracht in de city. Daarna heb ik echt vakantie gehad door niets te moeten. Ik logeer bij jaap en slaap in de garage. De woensdag had ik een examenfeest na Emily der laatste examen. Daarna zijn we naar de "Bolsclub" geweest voor een BBQ lunch en wat bier natuurlijk.
De overige dagen bestaan ui lekker niets doen, wandelen over stranden en langs rivieren en ook een dag besteed aan het schoonmaken van het huis. Al bij al zit ik hier super.

Toch heb ik besloten om er een paar dagen tussen uit te trekken en heb dan ook zojuist besloten om vanmiddag naar Byron Bay te gaan. En dan heb ik donderdag een tour naar Moreton Island. Daar blijf ik dan ook 1 nacht slapen. En vrijdag avond zal ik weer terug zijn bij Jaap thuis. Waar ik woensdag door vlieg naar Hong Kong.
Gepost door: Sebas - 20-11-2006 om 01:32 Categorie: Reis dagboek

Vandaag een relax dagje. Nou ja moest van alles regelen ook nog iets kopen voor de meiden morgen. Wat moet je twee meiden van 5 en 8 nou geven. Al 4 weken ben ik opzoek naar iets maar nog steeds niets gevonden dat er uit sprong.

Dus moest ik toch de stad maar in. Maar eerst op tijd op om de auto terug te brengen. Daarna ben ik de stad in gegaan om eens lekker te msnen (het voordeel in een grote stad, daar is het betaalbaar. Daarna ben ik naar de bios geweest. Het was net middag en ben gekozen voor een Gold Card film. Dit houd in dat je in een sjiek café komt te zitten tot je film start. Hier krijg je een menu kaart. Tevens krijg je gratis popcorn en een large frisdrank. Daarna werd ik de zaal ingeleid door mijn persoonlijke assistente. Daar kreeg ik een stoel in plaats van een rij stoelen. Deze had elektrische rugleuning en voetenbank. Ook een tafeltje met een bel knopje, voor als ik nog iets nodig had. deze verdieping had een eigen toilet. Aangezien ik de enige in de zaal was, heb ik me kostelijk vermaakt voor die 12 euro!!

Na me lunch ben ik terug gegaan om wat voor de meiden te zoeken en daarna was het al weer tijd om de laatste was te doen en diner te koken. Zo meteen me spullen pakken en morgen om kwart voor 6 weer op, om de bus op tijd naar het vliegtuig te pakken!!

Tot zover het nieuws uit Nieuw Zeeland.

P.s. De nieuwe foto's staan er op onder Nieuw Zeeland 2
Gepost door: Sebas - 13-11-2006 om 09:45 Categorie: Reis dagboek

Ja, het zit er op, ik moet weer terug naar het vliegveld. De auto moet morgen ochtend terug zijn en wilde niet te veel haasten, dus heb besloten via Reglan terug te rijden. Dit is een surftown waar alles draait om surfen. En dat bleek ook aan de winkels te zien. Verder was er op het strand een oefening bezig van kinderen die surfen.

Daarna de zoveelste waterval gezien en zo was ik dan ook tegen 3e in het International hostel van Auckland. Deze ligt 1 straat van het vorige hostel, maar heeft een gratis parkeerplaats.
Daarna ben ik nog naar Torbay gereden om vrienden te bezoeken, die echter al weg bleken te zijn. Helaas.

Dan maar naar het internet cafe om een paar mailtjes te versturen. Morgen ochtend de auo weg brengen en dan is het de dag nog volmaken. Wel inmiddels Emily gebeld. Maar goed ook, zij wilde mij laten ophalen op me vertrek tijden... Zo zie je maar weer dat communicatie soms moeilijk verloopt!
Gepost door: Sebas - 12-11-2006 om 07:04 Categorie: Reis dagboek

Nou het uit eten is dus in een hotel, voor 7 euro een grote schnitzel met friet en sla. Er was verder ook niet veel meer dan ski verhuur en hostel/hotels en motels.

De volgens morgen ben ik optijd verder gereden, onderweg twee hicktracks gelopen van 2 uur door de weilanden heen naar een waterval en nog één van bijna een uur. Uiteindelijk kom ik dan in dat hostel in de middle of knowwere, wat dus niet eens in een plaats maar gewoon aan een weg ligt, aan. Blijkt het volgeboekt voor het weekend. Twee grote groepen zaten er in dus er was geen bed meer vrij. Zelfs 4 van de groep moesten al in een tent slapen die nacht.
Het weer was wel warmer dan de afgelopen dagen omdat ik steeds noordelijker ging.

Na een tijdje staan te praten met de weekend beheerder kwam hij er achter dat ik Nederlands was. Grag, een Maori (dus een echt Kiwi) heeft een zwak voor Nederlanders en is daar al vaak geweest om zijn "Familie" op te zoeken. Hij bood mij dan ook zijn bed aan. Na twijfelen heb ik dit toch maar aangenomen, en ik was dus zijn gast!

Omdat hij moest werken ben ik via weilanden (over het hekwerk geklommen) door de bergen afgedwaald naar een klimwand (steen/rock). Dat en de bike tracks is waarom het daar zo populair is. Onderweg wilde ik door de beplanting van een creek lopen toen hij toch iets dieper was dan mij deed vermoeden. Gevolg, volle schoenen!!

In totaal heb ik zo nog eens 2 uur rond gelopen over bergen en rotsen tot het half 7 was. Daarna heb ik eten gekookt in zijn keuken, omdat het gastenverblijf nu eenmaal vol zat. Na de 5e ronde Rugbi ben ik maar naar bed gegaan. Een super groot tweepersoons bed voor mij zelf.
Gepost door: Sebas - 12-11-2006 om 07:00 Categorie: Reis dagboek

Gisteravond ben ik wezen eten bij Annemarie. Dat was erg gezellig. Een uitgebreid Kiwi diner. Het grappige is dat ze ook uit Barneveld komt, zonder dat ik dat wist. De hele avond was in Engels omdat haar vriend er natuurlijk ook bij was. Ik heb hun de foto's laten zien en daarna nog wat van hun gezien. Helaas heb ik de berg in het park dus niet kunnen zien.

Vanmorgen ben ik vroeg op pad gegaan om veel te zien en te rijden. In totaal heb ik ruim 450 km gereden om zoveel mogelijk te zien. Onderweg redelijk wat regen gehad, tussen de zonnen stralen door. Maar ook een paar hele mooie besneeuwde bergen. Zo ben ik na het in checken in het hostel naar de ski pieste gereden, Daar heb ik (na een week strand weer) in de sneeuw gezeten. Ook daar een paar mooie foto's van Smilie

Straks nog andere vrienden bellen en dan gaan we eens lekke ruit eten, dat heb ik wel verdiend (Al zeg ik het zelf Smilie)
Gepost door: Sebas - 10-11-2006 om 06:21 Categorie: Reis dagboek

De gehele nacht heeft het geregend en omdat ik al om 9 uur in bed lag was ik dus ook vroeg wakker. Omdat het koud was heb ik en extra deken gepakt en me nog een keertje om gedraaid met als gevolg dat ik 5 voor negen wakker werd.
Ik snel tanden poetsen en toen hoorde ik de eigenaar al roepen dat de bus klaar stond. Buiten was het nog steeds koud maar gelukkig wel droog. De paden zouden nog wel vochtig zijn en aangezien ik in de sneeuw terecht zou komen had ik me dus warm aangekleed.
Na ruim 20 km rijden kwamen we aan in het visitorcenter waar je de kaarten krijgt voor het te lopen gebied. Onderweg daar naar toe werd het donkerder en buien gevolgd doos natte sneeuw. Het was daar zeiknat en de man vertelde dan ook dat het een slecht plan was te gaan lopen vandaag
Er lag meer dan 6 inc water op de paden. Dus dat betekend dat je verkleumt en doorweekt terug komt. Ook het weer werd alleen maar slechter de komende 24 uur. En dat was het me niet waard en heb gelijk de bus maar weer terug genomen.
Als een echte Nederlander probeer ik nu dan ook wat geld terug te krijgen. Maar ja, ben bang dat dat weinig zin heeft Smilie

Vanavond ga ik dus eten bij Annemarie en haar man. Hoe dat was laat ik nog weten. Nu moet ik er snel vandoor, omdat ik illegaal op internet zit. JA dan moet je maar niet iemand die Electro heeft gestudeerd alleen laten met een munt automaat aan de muur, die 2 doller pas kwartier eet.. Smilie
Gepost door: Sebas - 09-11-2006 om 02:49 Categorie: Reis dagboek

Het was weer morgen, tijd om vroeg de spullen te pakken en naar het noorden te vertrekken. Omdat de auto op tijd weg moest was ik al om 9 uur op de weg.
Via de kust ben ik omhoog gereden en heb doorverschillende kleine plaatsen gereden. In Wanganui heb ik geluncht. Dit was ook de eerste plaats waar het niet of nauwelijks regende.
Onderweg heb ik slecht to zeer slecht weer gehad. Uiteindelijk ben ik ook langs de kust gereden naar New Plymouth waar ik onderweg nog een prachtig (maar met erg veel wind) uitkijk plek over de Tasman sea
heb gevonden. Rond 5 uur as ik in het hostel waar ik een kennis van me vader heb gebeld, en afgesproken daar morgen te komen voor het avond eten. Verder was het maar rustig in het hostel en had besloten vroeg naar bed te gaan,
om morgen mount Teranaki te bezoekken. Dat is de hoogste berg in dit gebied midden in een nationaal park. Leek me prachtig. Zeker omdat er al veel sneeuw lag.
Gepost door: Sebas - 09-11-2006 om 02:48 Categorie: Reis dagboek

Weer een grauwe en donkere dag..
Behalve het hostel en een internet cafe heb ik nog niet veel gezien. Lekker een dagje niets doen.....

***************************************************

Nou inmiddels is mijn dag dus voorbij. Ik heb 2,5 uur door de stad gelopen en daarna weer eens (wat een verrassing) naar de bios geweest. Gister "out of the blue" gekeken en vandaag "the cardigan" en dit is echt een hele goede film wat alle elementen wel heeft!!

Verder probeer ik nu me mail op te halen en merk dat alle sites er uit liggen. Uhm, wat gebeurt er toch allemaal tijdens mijn afwezigheid!! Gelukkig doen dit keer de verhalen het wel, maar is alleen de site er omheen weg. Nou bit kennende zal dit zo zijn opgelost.

Tot snel...
Gepost door: Sebas - 07-11-2006 om 01:20 Categorie: Reis dagboek

Vandaag weer een lange dag rijden, nou ja zo'n 350 km. Het eerste gedeelte was prima, en kon je bijna overal 100 rijden. Maar het laatste gedeelte was stijl en met super kliene bochtjes. Ook werd het steeds donkerder. Je zag de bewolking in de bergen hangen en het duurde dus ook niet lang voor de regen met bakken uit de lucht kwam vallen.
Rond half 4 was ik dan ook bij het hostel waar ik me auto tegenover bij de supermarkt had geparkeerd. Deze moest dus worden weg gezet aan de andere kant van de stad omdat je daar met een kraskaart de hele dag kan parkeren.

Het is een luxe hostel met kaartlezers en een eigen badkamer met douche in je kamer. Het is een hotel alleen komen ze niet je bed op maken Smilie

Eind van de middag had ik nog met iemand afgesproken wat te gaan drinken en daarna weer helemaal naar de andere kant van Wellington door de regen gelopen en een bioscoopje gepakt, waardoor ik pas om half 10 aan mijn avondeten begon. Terug op de kamer nog een uurtje met een Engelse jongen en een man uit LA zitten kletsen voor we gingen slapen. Zo is er weer een gezellige dag voorbij.
Gepost door: Sebas - 07-11-2006 om 01:19 Categorie: Reis dagboek

Omdat het vandaag 5 november was er een groot vreugde vuur op het strand. Het was een speciale dag en krijgen barbecue worstjes met brood en kaas van het hostel. Reden genoeg om een dagje te blijven dus.
Na een ontbijtje in de stad ben ik lekker langs het strand terug gelopen en een paar uur in de tuin in de zon gezeten met een boek. Veel opgeschoten was ik niet want er lopens steeds mensen voorbij waar je even een praatje mee maakt.

Tegen 3 uur heb ik geholpen dit gigantische vuur te bouwen dat ‘s avonds zou worden aangestoken. Eerst pallets tegen elkaar gezet en daarin allemaal afval houd stukjes in gestopt. Ook een oude koffer die was blijven staan voor het rook effect hebben we er in gezet. Daarna groen en takken en daar weer tegenaan pallets en hout. Een heel bouwwerk van zeker 2,5 meter hoog.
Inwoners kwam spontaan aanlopen om te helpen met "the YHA Bonfire". Later op de dag werd alles door de politie en gemeente weg gehaald omdat het schijnbaar in September verboden was. Jammer van al het werk. Maar de BBQ was evengoed geweldig, na een klein incidentje in de supermarkt waar ik geen alcohol mocht kopen. Alleen als je en ID kaart of Rijbewijs van NZ had. De Nederlandse (die ik altijd op zak heb) waren dus niet goed genoeg. En ik zou terug moeten om me paspoort (die overigens ook in Nederlands is) te halen. Dus dan is er een voordeel dat er aan de overkant van de weg gewoon nog een supermarkt is, waar dit geen enkel probleem was.
Gepost door: Sebas - 07-11-2006 om 01:08 Categorie: Reis dagboek

Dag 17 alweer, de tijd vliegt!!

Nadat ik opstond leek het me wel een goed idee om eens gebruik te maken van het zwembad. Ook deze door de vulkaan verwarmde spa van een kleine 40 graden stonk verschrikkelijk. maar aangezien de hele stad hier nar rook was dit niet zo erg. Daarna lekker lang gedoucht en op weg naar Lake Taupo gereden. Onderweg heb ik 3,5 uur gelopen door een vulkanisch gebied. De verschillende lagen en lava rotsen. Hier was het grootste warmwater meer te wereld te vinden met meer dan 200.000.000 galon of water! De gemiddelde tempratuur van het water was 57 graden. Ook een meer van gemiddeld 73 graden en super licht blauw water was er te vinden. Ongelofelijk hoe kokende rivieren stromen en de natuur kan veranderen na een vulkaan uitbarsting.

Daarna ben ik door gereden naar het lake waar ik een late lunch hield. Dit is erg toeristisch en je ziet er dan ook volop watervliegtuigen en helikopters, skyjumps en paraglijders. Voor mij genoeg om door te rijden dus. Tegen half 6 kwam ik aan in het YHA hostel dat zo goed als vol zat. Maar gelukkig was er nog en drie persoons prive kamertje met eigen badkamer en zij in- en uitgang. Het was de bedoeling om maar 1 dag te blijven, maar aangezien er morgen een groot strand feest is zal ik waarschijnlijk maandag pas af naar Wellington reizen...
Gepost door: Sebas - 04-11-2006 om 07:12 Categorie: Reis dagboek

De avond ging nog lang door, met een Jongen uit Amsterdam en een fries en Australisch meisje heb ik tot midden nacht zitten lullen over niets. Natuurlijk gingen we haar Nederlands leren. En nee niet die paar beroemde, maar juist hele stomme. "Het meisje sprong in de plas" Dat klinkt hier raar van iemand met een Engels accent!

Maar de volgende morgen werd het dus weer tijd om Thames te verlaten en ik ben dus naar Rotorua gereden. Netjes om 10 uur was ik onder weg om een stuk te hiken naar een oud trein station wat gebruikt werd voor transport van zilver en goudstoffen van mijnen. Daar kwam ik twee Nederlanders tegen waarmee ik op de zelfde kamer had gelegen. Daarmee ben ik nog een stuk opgelopen om na de 2,1 km lange tunnel weer een andere weg te gaan.

Daarna bij een stadje geweest waar ze per week voor 1 miljoen aan zilver en goud uit de grond halen! Ongelofelijk diep gat wat er zat, maar ook verschrikkelijk veel geld! Hier kwam ik een oudere man tegen die al 17 jaar in NZ woont. Hij vertelde me over een hotspa die niet zo stonk naar zwavel als alle andere dat doen. Aangezien ik dus al weer 2 uur gelopen had was het erg lekker in een bad van 38,5 graden te liggen!

Eind van de dag kwam ik nog net optijd het hostel in. Hier heb ik gelijk een avondje uit geboekt naar een Moari (de officiële inwoners van NZ) geboekt. Hier lieten ze zien hoe instrumenten, wapens en gevechten werkten. Ook veel over de cultuur en woorden geleerd. Die laatste ben ik echter allemaal al weer vergeten. Daarna een maaltijd gegeten gemaakt op hokenthete stenen wat 3 uur en 15 minuten had staan garen. Helaas was ik te laat voor de bus dus moest ik met me eigen auto gaan en ik niet kon drinken. Hoewel een biertje 7 dollar was, denk ik dat het niet veel uitmaakt voor een zuinige Nederlander Smilie

Terug in het hostel was de bar nog open en heb ik een hele tijd bij een groep gezeten waarvan ik Lucy al in Paihia had ontmoet.
Gepost door: Sebas - 04-11-2006 om 07:05 Categorie: Reis dagboek

Vanmorgen tijdens het opstaan een moeilijke beslissing, ga ik hier blijven of ga ik verder rijden. Het weer zag er goed uit en er was een strak blauwe lucht. Ik blij bedacht ik me. Na een korte broek te hebben aan getrokken liep ik naar buiten waar het nog wel vrij koel was. Daarna ben ik naar een "hot beach" gelopen. daar graaf je een kuil in het zand en komt er warm water naar boven. Erg lekker. Al snel had ik een lekker warm gat gemaakt waar natuurlijk andere ook ff moesten proberen. Met de schep van de buurman af en toe weer wat uit graven tot de vloed op kwam en het warme water weg was. daarna een duik in de ijskoude zee en me spullen gepakt voor een wandeling van een kleine 2 uur naar een cove.

Daar nog een tijdje op het strand gelegen en van het mooie weer genoten om vervolgens terug te lopen en met de auto een gravelweg te rijden waar ik ook weer speciale bomen gezien heb. Daarna nog in een vissersplaatjes geweest dat totaal anders is van de gene die we gewend zijn in Nederland. Daarna wat boodschappen voor vers fruit en groenten. Zo is er weer een dag voorbij.

Morgen gaan we weer een 240 km verder rijden naar het zuiden. Ondanks dat de maand nog maar net begonnen is moet ik toch beginnen met plannen en te kijken wat of ik allemaal nog wil.
Gepost door: Sebas - 02-11-2006 om 06:48 Categorie: Reis dagboek

Lekker rustig aan gedaan in het schoolgebouw en nu bleken er ook twee Nederlanders uit Pumerent te zitten. Met hun heb ik ontbeten en kwamen tot de conclusie dat we beide beter weer verwacht hadden deze vakantie.

Hierna ben ik gaan rijden, na ongeveer 40 km kam ik er achter dat ik de verkeerde kant op reed omdat ik al eerder bij deze meren was geweest. Toch maar draaien. Ook nog langs Ballys beach geweest met uitstekende rotsen.

Tegen half 5, en na ongeveer 510 km gereden te hebben kwam ik aan in het oosten. Een leuk klein YHA hostel met maar 30 bedden. Hier ben ik nu weer geld aan het verbrassen om alles sites in orde te maken en jullie natuurlijk op de hoogte te houden. Smilie
Gepost door: Sebas - 01-11-2006 om 04:39 Categorie: Reis dagboek

Het was weer tijd om te vertrekken. KirriKerri was niet veel te beleven en ondanks dat ik Hans, een hoogbejaarde man uit Nederland kon bezoeken die nog wel een "gastverblijf" had ben ik toch langs zijn huis maar doorgereden.

Dwars door de bossen en de slingerende weggetjes op weg naar de westkust. Tegen 4 uur kwam ik aan na wat punten bezocht te hebben waaronder een boom van 6 meter doorsnede. Ongelofelijk hoe groot dat is!

Het hostel was een oud scholgebouw met 3 klassen. Een van de 3 was een doorm room, hier stonde 4 schermen en 7 bedden in. De andere was een zitkamer met banken en een tv.
Ook twee eettafels om aan te zitten. Heel gezellig maar ook heel leeg, er was 1 canadese jongen en eentje die ik al kende uit Wanganei. Met die eerste heb ik ‘s avonds Thai gegeten. En na wat tv was ook deze dag weer gevuld.
Gepost door: Sebas - 01-11-2006 om 04:35 Categorie: Reis dagboek

Vroeg naar bed heeft dus voordelen, ik was ook weer vroeg op. Al om kwart voor 8 reed ik in alle rust naar "the tip" Het noordelijkste puntje van NZ. Na wat gewandeld te hebben ben ik later die dag naar Paihia gereden. Dit was een god WHY hostel. Ondanks dat het erg stil was kon ik hier lekker relaxen. 's middags ben ik nog naar Russel geweest. Dit is alleen bereikbaar met de boot. Grappig, het is een heel oud stadje, maar giethoorn is er niets bij. Daar heb ik dan ook wat uurtjes rondgelopen en Long beach en een lookout over Alles geklommen.
Terug in het hostel eindelijk weer eens goed gekookt en leuke mensen gesproken. Hier kwam ik er dan ook achter dat de server het niet meer deed. Te veel data gebruikt. Hier moet ik deze maand dus maar wat aan gaan veranderen. Komt waarschijnlijk door de back-up en deze site die er bij is gekomen.

In een internet cafe heb ik op me laptop dus wat dingen omgegooid zodat het niet zo opvalt. Inmiddels werkt alles dus weer Smilie

Ook deze avond ben ik vroeg naar bed gegaan. Om 9 uur was het hostel uitgestorven en was te moe om in me eentje nog een kroeg op te gaan zoeken.
Gepost door: Sebas - 01-11-2006 om 04:30 Categorie: Reis dagboek

Vandaag was het regenachtig, het mooie weer van gister was verdwenen. Ik wilde naar Paihei. Maar eerst ben ik met Kim, een man waarmee ik afgelopen nacht ben uitgeweest naar het noorden gereden. Daar hebben we het einde van de morgen doorgebracht in een terminal mud pool. Het stink vreselijk en zelfs dagen later kan ik het nog in me zwembroek ruiken. Maar wel erg lekker om in dat warme troebele water te zitten terwijl de regen druppels op je hoofd vallen.

Omdat het toch regende ben ik om half 3 maar verder naar het Noorden gereden. De laatste 20 km naar Cape Reinega is onverhard. Hier was ik te moe voor dus ben iets terug gereden naar een roadstation in Te Paki, en heb daar een kamer geboekt voor de nacht. Al om half 8 lag ik te slapen. Er was niets, alles was vies en uitgestorven.
Gepost door: Sebas - 01-11-2006 om 04:25 Categorie: Reis dagboek

Vanmorgen lekker uitgeslapen. En na een ontbijt buiten onder de bijna strak blauwe lucht (Ja ben naar het noorden gereden omdat dat het weer beter bleek te zijn) Ik was lui maar heb uiteindelijk toch een nieuwe band er onder laten zetten. Hup weer 90 dollar weg! En een kleine kans dat ze die gaan vergoeden. Ondanks dat ik ze wel gelijk gebeld heb!

Daarna terug naar het hostel om me om te kleden en ben ik met een Duits meisje naar het strand geweest. Zij reist ook alleen en had net als ik, ook geen plannen vandaag. Onderweg een paar leuke lookouts bekeken en nog en stuk gewandeld. Straks lekker boodschappen doen om eens een goede BBQ maaltijd te maken vanavond.

En omdat het vandaag Halloween is, zal het wel weer stappen worden vanavond. En een voordeel.. Dit keer hoef ik me niet om te kleden Smilie
Gepost door: Sebas - 28-10-2006 om 05:49 Categorie: Reis dagboek

Natuurlijk werd ik op tijd wakker, had genoeg tijd om alles te pakken en te relaxen voor ze me kwamen ophalen voor me auto. Toen zijn we naar het office center garden waar ik moest betalen en alle papieren moest invullen. In tegen stelling tot de vorige keer heb ik besloten een allrisk polis te nemen op de auto. Een nieuwe vooruit zit hier bij in en ik mag hem helemaal totaal loss rijden voor maar 13 dollar per dag en eenmalig 100 dollar voor de schade. Niets kon meer mis gaan..

Eenmaal op weg in mij Nissan Primera automaat, met airco, half leren bekleding, 5 deuren en elektrische ramen en spiegels voelde ik me al helemaal thuis!! Onderweg een paar parken bezocht en een wandel track van 1,5 uur gelopen. Erg mooi en de foto's zullen snel online komen! De foto's van LA staan reeks online
Ongeveer 10 km voor de plaats waar ik wilde overnachten bleek er iets van hobbeltjes in de weg te zitten. Kon niet echt zien of het aan de auto lag of aan de weg omdat de auto voor me niet zo trilde. Maar de bijrijder stoel begon steeds harder te klapperen. Tot ik iets raars hoorde en rubber rook. Ik ben toen direct gestopt om te kijken wat er aan de hand was, Hald in een ravijn keek dus dat me linker achterband totaal aan gort was. Alleen nog maar stukjes rubber over. Waarschijnlijk heb ik dus met een lekke band gereden!!

Ik het reserve wiel er onder gedaan en naar het hostel gereden om vervolgens zaterdag morgen er een nieuwe er onder te laten zetten.

Het hostel was leuk en erg gezellig, al snel leerde ik vele andere kennen en zijn we ‘s avonds na een lang gesprek in de keuken uitgeweest. Al bij al een indrukwekkende dag.
Gepost door: Sebas - 28-10-2006 om 05:45 Categorie: Reis dagboek

Vanmorgen eindelijk mooi weer. En ben dus helemaal naar de skytower gelopen. Deze toren midden in het center is 315 meter hoog. Natuurlijk moest ik deze 53 verdiepingen omhoog voor een uitzicht over de stad. Daarna nog een andere 80 meter hoger voor een extra point.

Vervolgens heb ik me ronde van gister met de bus afgemaakt en ben zo langs mount Eden geweest en wat andere mooie stop plaatsen in en rond de stad.

Na de middag ben ik met de pond naar Devenpoort geweest waar een andere vulkaan ligt. Ook hier weer een fantastisch uitzicht. Op weg hier naar toe heb ik twee Amerikanen leren kennen. Dit was erg gezellig en hebben na afloop nog wat gedronken voor ieder zijn weg weer gaat. Mocht ik ooit weer in California komen, ik heb hun adres Smilie

Morgen ochtend wordt ik opgehaald en naar me "nieuwe" auto gebracht. Ik ben benieuwd of ik nog steeds aan de linker kant van de weg kan rijden.
Later meer nieuws hier over
Gepost door: Sebas - 26-10-2006 om 09:30 Categorie: Reis dagboek

Vandaag eens lekker door de stad toeren. Gister had ik al het een en ander rond gelopen, maar bij me boeking had ik zo'n ticket gekregen om de stad en dan wat verder naar buiten rond te toeren met een hop on / hop off pass.
Dus vroeg opgestaan en helemaal de berg afgelopen naar beneden. Daar op de bus staan wachten en gelijk bij het eerste punt er uit. een prachtig uitzicht over de stad en de haven.
En toen stopte na de eerste 4 foto's me fotocamera er mee! Helaas..

Dus ik weer terug met de bus, naar het winkel centrum, waar ik uiteindelijk rond 4 uur een nieuw toestel had gevonden. En als Nederlander kies je dan al de goedkoopste winkel, maar moet je alsnog wat afdingen of er iets gratis bij krijgen!! En ook dat was natuurlijk gelukt

Daarna in het hostel een auto gehuurd. Omdat ik morgen nogmaals wil proberen alles te kunnen bekijken ga ik vanaf vrijdag met de auto weg.
Voordeel, gister koste een automaat nog 29 dollar per dag, vandaag was dat nog maar 25 per dag!
En zo breng ik mijn dagen door in het regenachtige en vrij koude Auckland!
Gepost door: Sebas - 25-10-2006 om 09:22 Categorie: Reis dagboek

Nee er ging niets mis.. dag 5 is gewoon leeg..!!

Ik ben zondag nacht vertrokken en vandaag dinsdag morgen om half 8 geland in Nieuw Zeeland. De reis duurde een kleine 13 uur. Maar door de twee films die ik gekeken heb, een maaltijd en een ontbijt en wat slaap, was het eigenlijk zo voorbij. Het rare is nu echter dat het dinsdag is. Het leek meer een lange nacht. Dus voor je gevoel is het maandag.

Tijdens de vlucht ging het goed,. Weer leuke mensen leren kennen. De stoelen waren wel wat krapper dan de businessclass. Ook krijg je een stuk minder aandacht. Op het vliegveld ging alles goed, tot een kleine pup bij mijn tas ging stil zitten. Toen kon ik alles er uit halen om te kijken of ik niets te eten mee had. Tevens allemaal vragen beantwoorden. Daarna de shutle naar het hostel waar ik me bagage kwijt kon maar de kamer nog moest worden op gemaakt! Eens zien waar ik straks kom te slapen dan! Eerst ff me mailtjes lezen, msnen en natuurlijk een stukje van me verhaal vertellen.
Gepost door: Sebas - 24-10-2006 om 00:25 Categorie: Reis dagboek

Gepost door: Sebas - 24-10-2006 om 00:18 Categorie: Reis dagboek

Vandaag eens heerlijk uitgeslapen. Het is me laatste dag hier en vanavond vlieg ik naar Nieuw Zeeland.

Maar voor het zover is had ik een later checkout. Ja wel een uur later. Dus lekker rustig aan gedaan en me korte broek aan ben ik het hoge gedeelte van de stand gaan bezoeken. Ik liep door de tunnel heen die door drie straten loopt. Hier waren ze film opnamen aan het maken. Een auto reed langzaam door de tunnel met een camerawagen er achter. Veel licht en spiegels vanaf buiten die het zonlicht moesten weerkaatsen in de tunnel. Voor die tijd reed er nog even een tank wagen doorheen om de straat goed nat te maken. Ook verder op was een compleet viaduct afgesloten omdat er film opnamen waren. Vier camerawagens en golfwagentjes reden er heen en weer. Grappig om te zien dat in LA echt alles kan.

Daarna ben ik natuurlijk even naar de bioscoop geweest en om half 5 nog wat gegeten. Toen ik om 6 uur in het hotel kwam had ik nog 40 minuten om me om te kleden voor de shuttel kwam. Echter was ik nog niet beneden toen hij er al was. Na 1,5 uur was ik op het vliegveld en toen was het wachten tot vertrek. Uiteindelijk stegen we om iets voor half 12 op...
Gepost door: Sebas - 24-10-2006 om 00:17 Categorie: Reis dagboek

Vanmorgen vroeg op om een dag tour door de stad te nemen. Netjes op tijd worden we naar een verzamel plaats gebracht. Hiervandaan worden we in bussen ingedeeld.
Ik doe de citytour. De plekjes van de stad. Vele dingen heb ik inmiddels al gezien, maar ik deed het hoofdzakelijk om Beverly Hills en natuurlijk Hollywood te zien. Natuurlijk een mooie foto van de 115 bij 15 meter grote wereld naam!

Tegen lunchtijd zijn we afgezet bij de studio's. Dit is een pretpark waar voor iedereen wel wat te doen is. Vooral de film tour vond ik erg interessant. De vele foto's die snel online komen zullen heel veel vertellen.

Morgen vlieg ik al weer naar Nieuw Zeeland.
Time flies when you have fun .. Smilie
Gepost door: Sebas - 22-10-2006 om 05:54 Categorie: Reis dagboek

Het nadeel van vroeg gaan slapen is ook weer vroeg wakker worden!!
Het was dan ook al half 7 dat ik wakker was. Toch heb ik me nog een uur kunnen vermaken alvorens ik een lange douche en een ontbijt ging halen.

Vervolgens ruim 4 uur door LA lopen dwalen en een grote indruk op me af laten komen. Terug in het hotel heb ik een dagtour geboekt om naar de Universal Studio's en Hollywood te gaan morgen. Ook gaan we langs de Vila wijken met bekende acteurs rijden. Niet heel boeiend, maar het lijkt me wel grappig.

's middags ben ik met de bus naar Venice beach geweest. De is een van de beroemdste boulevards. Daar staan dus ook echt van die lifeguard huisjes zoals in Baywatch (hoe of je dat ook schrijft!!)
Het was een hele zit van bijna 1,5 uur heen. Maar een buspas voor de hele dag in LA kost maar 3 dollar. Misschien zouden ze dat in Nederland moeten doen. Al was het 5 euro voor de hele dag!!

Inmiddels is het alweer donker buiten. De airco staat aan op de kamer en ik ga zo me foto toestel opladen voor morgen.
Om kwart over 8 wordt ik opgehaald.
Hier over de volgende keer meer...
Gepost door: Sebas - 21-10-2006 om 05:28 Categorie: Reis dagboek

Nadat ik op het vliegveld was aangekomen was ik er als 10e uit als 4e door de douane (waar ik eerst vinger scans en een foto moest laten maken) en had gelukkig ook vrij snel mijn backpack te pakken!! Zelfs Sabine Koning moest langer overal op wachten, maar zij vloog dan natuurlijk ook niet zo luxe als ik!

Nadat ik eindelijk mijn bus verbinding had gevonden werd ik na ruim een uur rijden door LA bij mijn hotel afgezet.

Hier heb ik ingeboekt en vervolgens ben ik om 6 uur even op bed gaan liggen om om 8 uur wakker te worden zodat ik wat kon eten. Helaas had ik de slaap nodig en werd ik pas om kwart over 11 wakker. Tijd om me om te kleden en lekker me bed in te gaan!

Morgen weer een lange dag te gaan!
Gepost door: Sebas - 21-10-2006 om 05:21 Categorie: Reis dagboek

De eerste dag ging weer lekker. In mijn horoscoop stond al: "Mocht u er deze week op uittrekken, stel dit dan een paar dagen uit!!"
Dat heb ik kunnen weten!

Nadat ik de trein vanuit Amersfoort had genomen richting Schiphol bleek dat ik mezelf al via internet had moeten inchecken en dus helemaal niet 3 uur van te voren aanwezig had hoeven zijn.
Vervolgens ging het zelf inchecken ook fout en moest ik alsnog naar de balie. Daar keen de jonge vrouw na het invoeren van mijn gegeven heel moeilijk. Wat bleek.. Er waren te veel stoelen verkocht!!
Ja dat moet mij weer overkomen.

Om kwart voor 12 in de rij voor de douane. Toen beek na een half uur dat ik dus in de verkeerde rij stond!! Dus de andere rij, weer 5 kwartier wachten. Door de douane, werd ik er tussen uit gehaald, ik had water in me tas en dat mocht niet. Vervolgens inboorden..
Nee nog steeds geen stoel. Dus mocht gaan zitten. Zo zag ik het dus kwart over 1 worden (de vertrektijd van het vliegtuig) en half 2 en kwart voor 2...

Uiteindelijk bleek ik dan toch als een van de weinig van 21 een stoel te hebben. En nog wel "buisnissclass" Dus ik de eerste verdieping op net achter de cockpit. Bleek de stoel dubbel te zijn geboekt. Weer wachten, terug naar beneden. Gelukkig, net achter de neus zat nog een lege stoel.

Eindelijk dan toch nog wat geluk deze dag..
Eerste klas vliegen, een glaasje champagne en twee goede maaltijden, nootjes en later zelfs ijs als tussendoortjes.
Het kost normaal ruim het dubbele, maar het is dan ook zeker de moeite waard..